English           Deutsch

Pes je jediný tvor, který vás miluje víc, než vy milujete sami sebe.

Novinky Parson Russel Terier

Stránky se zabývají chovem plemene Parson Russell Terier.
 Náš šampión Parson Dougles Mandylion má vynikající průkaz
 původu, je účastník a vítěz mnoha výstav. Mnoho potomků
 ukazuje, že je také velmi dobrý krycí pes. Máte-li zájem o
  krytí Parson Russell Terier, neváhejte nás kontaktovat.

Pes není zvíře, pes je přítel. Druhý krycí pes je importovaný ze Švédska, Double Barrel´s Sharp Shot Image, alias Slim. Letos dvouletý chovný pes, čisté bílé barvy bez tečkování, nepříbuzný na žádnou fenu z ČR i SR, po pracovně vedených rodičích na divočáky, jezevce. Velmi aktivní, učenlivý, nyní připravován na lovecké zkoušky a zkoušky poslušnosti vyššího stupně.

Vánoce
KRÁSNÉ VÁNOČNÍ SVÁTKY A SPOUSTU SPOLEČNĚ PROŽITÉHO ČASU SE SVÝMI PSÍMI KAMARÁDY PŘEJÍ VŠEM SVÝM PŘÍZNIVCŮM, KAMARÁDŮM A ZNÁMÝM
SAŠA + DAG + SLIM.

23. prosince 2012
Chřiby
Trochu nasněžilo, tak si nemůžeme nechat ujít malou procházku, na horu Sv. Klimenta (461m.n.m.), památné místo z období Velkomoravské říše je od dob příchodu byzantské mise místem duchovním, místem, kde svatí bratři Cyril a Metoděj založili první klášter na Moravě, kde založili první univerzitu, kde přeložili bohoslužebný řád do moravské řeči. Svůj název prý získala podle toho, že věrozvěstové údajně na toto místo přinesli ostatky sv. Klimenta. Přes všechny výzkumy a popsané stohy stran jsou odborníci stále na vahách - jisté je pouze to, že hora byla o sídlena skutečně už v 9. století.
Dominantou hradiska byl kostel stojící na oválné plošince snad uměle srovnaného vrcholku kopce, ze kterého zůstaly jen zbytky základového zdiva. Ty byly opatřeny kamennou zděnou maketou v roce 1969. Dřevěná kaple je z roku 1964 a zvonici sv. Gorazda postavili v roce 1985.
Místo má svou nezpochybnitelnou poetiku a kouzlo a doslova dýchá historií. Symbolické kříže připomínají sv. Cyrila a Metoděje a jejich žáky a pokud chcete navštívit toto místo plné lidí, v neděli o slavnosti seslání Ducha svatého, se zde koná pravidelně pouť.

14. prosince 2012
Krytí - Francesca
Dnes proběhlo plánované krytí Slim + Francesca P. Interris, více info zde po narození štěňátek.

8. prosince 2012
Krytí - Cara
Dnes proběhlo plánované krytí Slim + Caira z Baruščina panství, více info zde po narození štěňátek.

Vestičky
Nakoupila jsem slušivé softshellové vestičky.

1. prosince 2012
Medlánky - trénink coursingu
Počasí přeje, je krásně modro, 0°C, nefouká, tak jdeme na pravidelný trénink, účastníci jsou opravdu rozmanití.

16. - 20. listopadu 2012
Vysočina, Velké Dářko, hotel Račín
Letos asi poslední větší výlet, už opravdu přituhuje, dva dny jěště zkoušíme na kole, ale jsou 3°C, příroda je tu však krásná. Perfektní lesní cesty pro kolo, NS kolem Dářka, Ranská jezírka, PR Niva Doubravy, dojedeme až do Chotěboře, což dá celkové denně 55 kilometrů. Večer však skoro slavnostní při finále Davis Cupu, třetí den vyrážíme pěšky kaňonovitým údolím řeky Doubravy, viz odkaz, opékáme špekáčky. Poslední den si objedeme tzv. Pohádkové Žďársko, sochy sochaře Michala Olšiaka z Vysočiny.

Ubytování jsme si zajistili v útulném hotelu Račín.

11. listopadu 2012
Kozlov - Hon na lišku, poslední coursingový závod
Celkem 4 parsoni a 1 bulteriér vytvořili samostatnou kategorii, v které Dag obsadil 1. místo - 352b., což je stejný počet bodů, jako obdržel nejlepší pes závodu (rozhodovací bylo 2. kolo).
Slim - 3.místo 348b.
Výsledky viz ZDE
Více info viz ZDE

23. - 28. října 2012
Písecko, Orlík nad Vltavou, Zvíkov
Využívám výhodného poukazu ubytování s polopenzí a vyjíždíme za cyklo - turistikou. Nezbytné fotky na Zvíkovsko-Otavském, Zvíkovsko-Vltavském a především Žďákovském mostě, na kole dojedeme na hrad Zvíkov i zámek Orlík, kolem řeky Otavy až na kamenný most do Písku, nádherné jsou především husté lesy všude kolem. Poslední den nás s posunem času překvapil i sníh.

20. října 2012
RACING HOUNDS SLOVAKIA - MISTROVSTVÍ SLOVENSKA v coursingu
V silné katagorii parsonů, 6ti zkušených a ostřílených borců, Dag, ač nejstarší, opět potvrdil svoji fyzickou kondici a zkušenosti a s velkým náskokem zvítězil!! Z celkového počtu 29 psů tak byl 6. v pořadí, což je na jeho velikost velký úspěch!
Dag 1. místo - MISTR SLOVENSKA - 166b.
Slim 5. místo - 159b. - stále se má co učit.
Výsledky viz ZDE.

10. - 15. října 2012
Vídeň - cyklostezky
Počasí stále přeje a kolo je perfektní dopravní prostředek, využívám možnosti pobytu ve Vídni u sestry, neplánovaně s sebou beru i psy. Vídeň pro cyklisty můžu jen doporučit, fantasticky zpracované cyklostezky centrem i okolím Vídně, kolem kanálu Dunaje, v Prátru, na Donauinsel, blízké NP - Stockerau a kolem Dunaje do Tullnu a zpět, NP Lobau, no nádhera, jen času je málo.

4. - 6. října 2012
Hodonín - kemp Loděnice
Opět na kole, tentokrát kolem řeky Moravy, přes naftová pole a Mikulčické valy.

16. - 29. září 2012
Chorvatsko - Dubrovník
Kousek pod Dubrovníkem jsme si našli krásný apartmán se zahradou a výhledem na moře, každé ráno podnikáme 2hod procházky kolem pobřeží, kde vidíme chátrající rozstřílené hotely, které po revoluci nikdo neopravuje. Samozřejmě nesmí chybět návštěva historického centra Dubrovníku s okružní trasou po hradbách, výlet do blízkého městěčka Cavtat s přístavem a především návštěva chráněného parku v UNESCU na ostrově Locrum. Ovšem největší úspěch slavila nová plavací hračka - maják ROGZ.

Více určitě napoví fotografie.

9. září 2012
Brněnský zajíc - Olešnice na Moravě, coursingový závod

Na celkově těžší trati, umístěné na sjezdovce, psi ve skupině FCI III. obsadil Dag 2. místo s 349b. a Slim 3. místo s 348b.

Více info o akci viz ZDE a výsledky ZDE.

28. - 30. srpna 2012
Pálava
Konec horkého srpna završujeme u Novomlýnských nádrží. Stále pod širákem, jsou nádherné noci, na kolo beru Daga i Slima, v úžasném košíku od ježíška se podle potřeby střídají, i tak najedeme za jeden den až 60km. Trasy vedou kolem řeky Dyje, přes Rybí přechod, výhled na Minaret, kolem Lednických rybníků k Hraničnímu zámku, sklípek v Úvalech ve stylu a'la Provence, nádherný výhled z vinic nad Valticemi, chrám Kolonáda, při zpáteční cestě nesmí chybět vyhlášená Café Fara s úžasným výhledem na celou Pálavu a nádrže a nákup biozeleniny a výborného červeného vína u místního pěstitele.

19. - 22. srpna 2012
Beskydy
Hned po závodech využívám blízké přírody a 19-22.8. trávíme v Beskydech, v kempu v Hranicích na Moravě. Stále panují velká vedra, ale v lese, na vrcholovce na Velký Javorník, či kolem řeky Bečvy anebo poslední den u vodní nádrže Bystřička je fantasticky. Opravdu příroda v České rapublice je velice rozmanitá, nevím kam jet dřív, využívám sebemenší pracovní volno. Spíme sice v kempu, ale pod širákem, večer je kolem 20°C.

19. srpna 2012
GADŮV MEMORIÁL aneb Velké finále o titul Lovec roku - 3. klubový coursingový závod

Slim se kvůli zranění neúčastnil, Dag ve tř. OPEN do 45cm obsadil 3. místo s 337b.
Výsledky viz ZDE

A v celkovém hodnocení mezi 10 soupeři krásné 2. místo s celkovým počtem bodů 668.

Více info o akci viz článek a fotogalerii.

15. - 17. srpna 2012
Vysočina - Krucemburk - kemp Moře
Spíme pod širákem, zatím jěště neprobádaný kraj, ale krásná krajina, Ranská jezírka, Ždírec nad Doubravou odkud si vezeme 5kg výborného medu, stezka údolím řeky Doubravy...

Na začátku srpna Slima kousla kočka, nemůžeme se bohužel zúčastnit Klubové výstavy na Konopišti.

Celý srpen jsou velká vedra, chodíme na přehradu spávat pod širák, po loňském vyčistění přehrady to tu je moc hezké.

26. - 29. července 2012
Svitavsko - Dětřichov - chatky Vysoké Pole
S kamarádkou Sylvou a její kníračkou Berčou jedeme objevovat nové lokality. Na tomto místě jsme se loni účastnili Krajské výstavy. Ve městě panují vedra, proto vítáme krásné, chladné, vlhké lesy, se spoustou hub, nové cesty, výhledy, pozůstatky důlní činnosti, úžasnou cukrárnu v nedalekém klášteře Fatima a hlavně absolutní relax.

13. - 20. července 2012
Rodinná dovolená na kolech
Konečně rodinná dovolená, odjíždíme na kola po Litovelském Pomoraví, okolí Mohelnice a Litovle.

Pěkné ubytování v kempu v chatce, na kolo bereme převážně Slima, Dag zůstává v chatce. Lítá ráno od 7-10 a večer od 19 skoro do půlnoci, to jen pro ty, co si myslí, jakej je "chudáček", když nemůže jet s náma.

Během šesti dnů absolvujeme povinně několik hradů, Bouzov, Šternberk a zříceninu Brníčko, zámek Úsov, arboretum v Bílé Lhotě, navštívíme Litovel - královské historické město, Loštice - vyhlášené výrobou olomouckých tvarůžků i tvarůžkovou cukrárnou, projedeme spoustu cyklostezek, především kolem řeky Moravy, ideální cesty vedou po nově zbudovaných protipovodňových hrázích, přírodním parkem a NS - Luhy Litovelského Pomoraví, celkem najedeme cca 300km.

1. - 3. července 2012
Horké dny i noci trávíme nejraději pod širákem.

28. června 2012
Dnes se k nám přidala i kamarádka Zdena s jezevčíkem Endou, jdeme z Tišnova podél řeky Svratky, přes Veverskou Bitýšku, hrad Veveří až do přístaviště, cca 25km.

27. června 2012
Slim se stal dnes poprvé "mužem"
Přijela za ním nevěsta až ze Slovenska, Coco Poldiable. Všechna dostupná vyšetření má negativní a krytí proběhlo přesně podle plánu, tak snad za dva měsíce tu budu informovat o nových štěňátkách.

23. června 2012
MVP Brno
Slim ve tř. šampionů: VD3
Rozh: Václavík Miroslav

12. - 15. června 2012
Vysočina - Nové Město na Moravě
Horké dny trávíme v nádherných, chladných lesích Vysočiny, na chatě u naší nové kamarádky Sylvy a Berči.

Více fotek si můžete prohlédnout v galerii.

Tento víkend bylo více akcí najednou, např. Parson Cup a Speciální výstava teriérů v Lanškrouně, kde loni Slim vyhrál BOB, ale nakonec jsem dala přednost MVP v Nitře, kde pro mě byly důležité posudek a ocenění od dvou zahraničních rozhodčích.

10. června 2012
MVP Nitra
Slim ve tř. šampionů: V1, CAC, CACIB - DERBY WINNER
Rozh: Juha Palosaari (FIN)

9. června 2012
MVP Nitra
Slim ve tř. šampionů: V1, CAC, CACIB - GRAND PRIX SLOVAKIA WINNER, BOB
Rozh: Bill Browne-Cole (UK)

20. května 2012
Safari - Dvůr Králové
Již druhým rokem je možné si projet Safari vlastním vozem a také jsme si nemohli odpustit návštěvu ZOO.

13. -19. května 2012
Krušné hory, Mezihoří
Zase jsme se doma všichni sešli, tak vyrážíme na pěší tůry na daleký západ, ráno i -4°C, ale nádherná příroda a zeleň, vysoké kopce i zdevastovaná krajina povrchovými doly kolem Chomutova.

12. května 2012
Zkoušky ZZO
Po pilném tréninku Slim dnes složil zkoušky ZZO a to i díky cvičitelce Soni ze psí školy Cituška.

7. května 2012
Závod skončil brzy a je krásný den, tak jdeme jěště na cca15km okruh NS Českomoravského pomezí, lemovanou hraničními kameny, až ke Svitavskému rybníku, kde zrovna proběhl výlov 10kg kapra a zpět nádherným údolím. Stihli jsme to akorát, ve 20h už jsme v autě, nebe křižují hromy a blesky, domů jedeme už v obrovským lijáku.

5. května 2012
Zlatý Střapec + Mistrovství Čech, Karle u Svitav
Bodovací coursingový závod, pořádá Klub saharských chrtů.
Dag: 1. místo - 343b.
Slim: 2. místo - 342b.

4. května 2012
Vyjížďka na kole
Beru jen Slima, zkoušíme nový košík, cyklostezka kolem řeky z Obřan do Bílovic kupodivu v pátek odpoledne prázdná, Slim si aspoň tréninkově zaběhl cca 15km.

1. května 2012
Přehrada trochu jinak...
Horka stále trvají, tak brzy ráno vyrážíme k vodě, pod Rozdrojovicema jsme objevili nové jezírko a přes oboru se vracíme zpět k Šulákovi.

Časopis "Pes přítel člověka" již tradičně jako každý měsíc vyhlásil soutěže o nejlepší fotografii. Máme tisíce fotek, tak jsme se také zúčastnili.

parsoni_na_fotkach Jack a Parson Russell teriér na fotografii.

Zajímavý článek o parsonech na facebooku.
K článku se dostanete přes tento: odkaz

Štěňátka!
Jak jsem již inzerovala 11.2., štěňátka po Dagově dceři Aničce jsou již prodána a mám nejnovější fotky malého Dagouška, který jakoby dědovi Dagovi z oka vypadl. Vědět to dřív, tak bych vážně uvažovala, že si tak  nádherného pejska s krásnýma očima pořídím.

Jen pro srovnání přidávám jednu fotku velkého Daga, když byl jěště malý, bohužel digitální fotky z té doby nemám.

27. dubna 2012
Hustopeče u Brna, mandloňové sady
Teploty dosahují vrcholu, nejvyšší čas opustit město a vyrazit za krásami rozkvetlých stromů. Rozhledny, výhledy na Novomlýnské nádrže a Pálavu. Bohužel jsem neodhadla čas a přišla pozdě, stromy kvetou na přelomu března a dubna, proto více viz: ZDE.

23. dubna 2012
Návštěva brněnské ZOO

13. - 16. dubna 2012
Filipovice, Jeseníky
Pár dní volna, změna terénu, změna počasí, pěší tůry, hřebenovka Červenohorské sedlo-Vřesová studánka-Červená hora 1337 m.n.m.-Keprník-Trojmezí-Šerák, Filipovické louky, výstup na Točník 1143m.n.m., nádherná příroda, sníh i zelené louky, mlha, déšť i krásné výhledy...

9. dubna 2012
Soběšice - velikonoční coursingový trénink

7. dubna 2012
Hanácký pohár - oficiální bodovací coursingový závod, Radslavice u Přerova
Konkurence se sešla veliká, celkem 10 parsonů a tak byli rozděleni na 5 psů a 5 fen.
Dag obdržel bezkonkurenčně nejvyšší počet bodů 346 a obsadil tak 1. místo.
Slim se také hodně zlepšil a se shodným počtem bodů jako nejlepší fena, 342, obsadil krásné 2. místo.
Viz výsledky: ZDE
Článek ze závodů: ZDE

3. dubna 2012
KK Zetor - 1. lekce na cvičáku
Začínáme se Slimem přípravu na složení zkoušky ZPU-1.

NOVINKA NA TRHU - VÝBORNÝ NÁPAD
Psí pisoár!

1. dubna 2012
Medlánecký sysel - první letošní klubový coursingový závod ze série LOVEC ROKU 2012
Celkem se sešlo 8 parsonů, tak soutěžili v samostatné kategorii,
Dag obsadil 3. místo - 331b.
Slim obsadil 8. místo - 323b.
Byl to Slimův první oficiální závod, snad bude příště lepší.
Více info: ZDE
Výsledky: ZDE

28. - 31. března 2012
Nízký Jeseník - Velká Bystřice
Mám pár dní volno, tak vyrážíme do přírody, do Zoo na Sv. Kopečku u Olomouce. Slim byl poprvé v zoologigké zahradě, další dny pěší tůry 25 a 28km, lesy a louky kolem Hluboček, Radíkov a krásná NS kolem řeky Bystřice z Domašova n/Bystřicí do Hrubé Vody. V sobotu se přesouváme k Přerovu, přírodní park Žebračka a NS kolem řeky Bečvy.

25. března 2012
Soběšice - coursing, trénink

NOVÉ
Spuštěna databáze neoficiální plemenné knihy Parson Russell Teriérů.

23. března 2012
Ježíšek
Konečně dorazil dárek od Ježíška, a to super košík na kolo, s tím budeme letos brázdit cyklostezky.

15. března 2012
Narozeniny!
Dag slaví 7 let!!!

5. - 10. března 2012
Jeseníky, Karlov pod Pradědem
Trochu se oteplilo, ale v Jeseníkách je stále spousta sněhu, tak znovu vyrážíme na svah i do stopy.

3. - 4. března 2012
Seminář norské etoložky Turid Rugaas, autorky knih Konejšivé signály, Štěkání - zvuk psí řeči..
O víkendu jsem se zúčastnila velice zajímavého, poučného ale i překvapivého semináře v Praze, o chování psů, jejich komunikaci a způsobech dorozumívání. Podrobněji zpracovaný příspěvek viz Facebook.

„Konejšivé signály jsou klíčem a vidět takovými otevřenými dveřmi je jako nahlédnout do dětského snu o mluvení se zvířaty.“
„Pro psa je MNOHEM, MNOHEM důležitější být schopen vyřešit konflikt, než být poslušný. Respektujte to.“

2. března 2012
Narozeniny!
Slim slaví 2 roky!!!

25. únor 2012
Útěchov, Babidolská cesta
Stále mrzne až praští, ale neleníme a podnikáme výlety kolem Brna, Útěchova, Babídolská cesta...

10. - 13. únor 2012
Kišiněv, Moldávie
Slim odjíždí na 4denní cestu a 2denní pětiboj do Kišiněvu, Moldávie, ze kterého si celkově odváží 4x BOB, 2x CACIB a 5x CAC, a tímto splnil podmínky pro udělení titulu:

ŠAMPION MOLDÁVIE - ChMD
ŠAMPION KYPRU - ChCY

11.2. CYPRUS NATIONAL DOG SHOW CAC
tř. otevřená: V1, CAC, BOB
rozh: B. Alexandrov (UKR)

11.2. MOLDAVIAN NATIONAL DOG SHOW CAC
tř. otevřená: V1, CAC
rozh: Z.G. Hristozov (BG)

11.2. MOLDAVIAN INTERNATIONAL DOG SHOW CACIB
tř. otevřená: V1, CAC, CACIB, BOB
rozh: Kuzelz D. (CY)

12.2. MOLDAVIAN INTERNATIONAL DOG SHOW CACIB
rozh: Klucnijece Vija (LV)

12.2. CYPRUS NATIONAL DOG SHOW CAC
tř. otevřená: V1, CAC, BOB
rozh: E. Kuplyauskas (RUS)

Tímto i děkuji sympatické, spolehlivé a velmi schopné handlerce, sl. Klobásové, která si vezla jěště svého velkého černého pudla.

11. únor 2012
VOLNÁ ŠTĚŇÁTKA!!
Po Dagově dceři Aničce - Anne Killers Hole, se 11. 2. 2012 narodila štěnátka, více na: http://ritakimparsoni.webnode.cz/stenatka.

Jedno Štěňátko je celé po Dagovi.

22. ledna 2012
Coursing Velká Klajdovka
Slim má již splněnou licenci, tak začíná poctivě trénovat na závody a Dag jde se sestrou na běžky.

18. ledna 2012
Lipůvka, Jižní Portál, Krkatá bába
V okolí Brna po sněhu ani památky, zato mrzne až praští, tak nasazujeme oblečky a vyrážíme do terénu. Cestou jsme narazili na mrtvou lišku.

1. - 8. ledna 2012
Jeseníky, Ostružná
Na horách napadlo spousta sněhu, tak se jedeme trochu rozhýbat.